Dit jaar wordt in de gemeente Bergeijk bijzondere aandacht geschonken aan het feit dat Karel de Stoute 550 jaar geleden stadsrechten verleende aan Bergeijk. Verschillende leden van de Heemkundekring zijn bezig met de voorbereidingen van dit jubileumjaar. Zij werken aan twee projecten:

1. WapenEen boek ‘Bergeijk 550 jaar Stad zonder muren. Dit boek zal in het najaar verschijnen
  2. Een tentoonstelling rond de viering van 550 jaar stadrechten. Deze tentoonstelling staat gepland in de Hofkerk te Bergeijk voor de maanden juli, augustus en september en wordt georganiseert in samenwerking met de Kerkgroep St. Petrus Bergeijk 't Hof.

Ook andere organisaties binnen de gemeente zijn bezig met het maken van plannen, zoals de Stichting Kempen Producties. Zij werken aan een theaterspectakelstuk ‘De Stad’, dat opgevoerd gaat worden eind juni.

Op deze plaats houden wij u op de hoogte over de vorderingen van de voorbereidingen.